Information

TA HJÄLP AV BYRÅN

SÅ DINA IDEER KAN VÄXA

... istället för pappershögarna

 

När du har överlåtit till byrån att sköta det administrativa och bokföringstekniska kan du börja jobba.

 

Det enda du behöver göra är att förse byrån med foton eller pdf-utskrifter av underlagen för verifikationerna. Resten sköter byrån. Du får tid att tänka på det som du ska göra istället.

Byrån sköter inkommande order, skickar faktura till din kund, stöttar dig om kunden inte betalar i tid och påminner dig när det är dags att betala leverantörsfakturor och skatter.

SAMARBETE &

INTEGRATION

 

Faktureringstjänst

Byrån skickar faktura till kund via e-post. Är det en kund som handlar för första gången av dig läggs kunden upp i ditt kundregister. Skulle din kund bli sen med betalningen skickar byrån påminnelsefaktura med brev. Betalar kunden fortfarande inte skickas ytterligare en påminnelse med brev. Skulle kunden fortfarande inte betala stämmer byrån av med dig om du vill gå vidare med ett inkassoärende eller om du vill att byrån bokför en kundförlust. Du kan när som helst få en utskrift på vilka fakturor som finns registrerade och när de ska bli betalda av kund.

 

Leverantörsreskontra

Du skickar ett foto/skanning av leverantörsfakturan till din arkivplats och byrån bokför den. Om det är första gången du handlat av just denna leverantör läggs leverantören in i ditt leverantörsregister. Du kan när som helst begära en lista på vilka leverantörsfakturor som finns bokförda och när de ska betalas. När du betalat leverantörsfakturan skickar du en pdf-utskrift på utbetalningen till din arkivplats. Därefter bokför byrån utbetalningen. Skulle byrån märka att du inte inkommer med utbetalningspdf kontaktar vi dig och påminner dig om att du ska betala eller inkomma med utbetalningspdf.

 

Artikelstatistik och lagerlista

Varje vara du har att sälja, eller varje tjänst du erbjuder dina kunder läggs upp var för sig i ett artikelregister med aktuella priser till företag respektive privatkunder. När vara/tjänst sålts registreras detta i artikelstatistiken. Utskrift från denna kommer byrån att skicka till dig efter varje säljmånads avslut. Du kan när som helst begära extra utskrift för månaden fram till dagens datum, eller för kvartal, eller från början av räkenskapsåret. Du kan när som helst få en utskrift av lagerlista som visar hur många varor du har i lager, så du vet om du ska beställa fler varor från din producent.

 

Integrationer med bokföringen

Om du är intresserad kan byrån integrera webbutik och andra funktioner med din bokföring. Ideella föreningar kan ha medlemsregister kopplat till bokföringen. iZettle går att koppla till bokföringen så att dagskassan registreras automatiskt. Hör av dig till byrån så kan vi berätta vilka integrationer som är möjliga.

Tydliga rapporter skrivs ut varje månad från din bokföring i FORTNOX:

  • Balansrapport
  • Huvudbok
  • Resultatrapport
  • Verifikationslista
  • Momsrapport
  • Artikelstatistik
  • Lagerlista

GDPR

Enligt bokföringslagen har vi rätt att samla in nödvändiga uppgifter om dig som företagare. Vi garanterar att dessa förvaras på ett säkert sätt, så att inte obehöriga får tillgång till uppgifterna. Ditt företags uppgifter ska vara tillgängliga för myndigheter. Du ska inte samla in uppgifter om dina egna privatkunder som du inte behöver. Då privatkunder betalar i förskott behöver aldrig personnummer samlas in.

Adane Redovisningsbyrå, 2018

Copyright @ All Rights Reserved